۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۲:۳۶
آیت الله حسینی قزوینی:

در هیچ موضوعی به اندازه امامت، درگیری نبوده است.

روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عج: جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ به شبهات با حضور آیت الله حسینی قزوینی در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها واقع در شهرک پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عج آیت الله حسینی قزوینی گفتند: امروز یکی از مهم‌ترین شبهاتی که به فرهنگ اهل بیت علیهم السلام وارد می‌شود موضوع امامت است. به تعبیر شهرستانی در هیچ موضوعی به اندازه امامت جنگ و درگیری و شمشیر کشی نبوده است؛ به طوری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از نزول آیه "و انذر عشیرتک الاقربین" سه موضوع اساسی را در جمع 40 نفره قریش مطرح کردند؛ ایشان فرمودند دست از بت پرستی بردارید، سپس نبوت خویش را مطرح کردند و سومین موضوع هم فرمود "علی اخی و وصیی و خلیفتی." قریش در آن جمع این سخن پیامبر صلی الله علیه و آله را مسخره کردند و خندیدند.

ایشان درباره ادامه داشتن درگیری ها درباره ولایت حضرت علی علیه السلام افزودند: در قضیه "و سد الابواب الا بابه" صحابه چه غوغایی کردند و گفتند پیامبر صلی الله علیه و آله پسر عموی خود را مقدم کرده است؛ پیامبر صلی الله علیه و آله بالای منبر رفته و گفتند این کار به دستور خدا انجام شده و تصمیم خود ایشان نبوده است.

آیت الله حسینی قزوینی گفتند: در قضیه خواستگاری از صدیقه طاهره علیها سلام چقدر صحابه برای خواستگاری صف کشیده بودند ولی نبی مکرم صلی الله علیه و آله دست رد به سینه همه صحابه زدند و به علی علیه السلام گفتند تو به خواستگاری بیا. بعد از این قضیه چه شبهه ها و چه مسائلی پیش آمد. در بعضی روایات آمده است پیامبر صلی الله علیه و آله قسم یاد کردند که من زهرا را به عقد علی در نیاوردم و خداوند این کار را انجام داده است.

ایشان ادامه داند: پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) 23 سال زحمت کشیدند و این اعراب را به ایمانی رساندند که در شهادت از هم سبقت می‌گرفتند؛ ولی آنها در روزهای آخر عمر پیامبر صلی الله علیه و آله با ایشان چه کردند که ایشان با قلبی شکسته و دلی پر از حزن و غم از امت خداحافظی کردند. فرمود کتابی بیاورید که چیزی بنویسم تا هرگز گمراه نشوید ولی چه جوابی دادند؟ گفتند که پیامبر هذیان می‌گوید!! ابن حجر عسقلانی می‌گوید همه فهمیدند که پیامبر صلی الله علیه و آله می‌خواهند اسامی خلفای بعد از خودشان را بنویسند و خیلی از علمای اهل سنت هم همین موضوع را در آثار خود نوشته اند.

آیت الله حسینی قزوینی بیان کردند: این شبهاتی که ما درگیر آن هستیم قضیه تازه‌ای نیست ولی تفاوتی که امروز با گذشته دارد این است که در گذشته این شبهات در گوشه‌ای بوده و در مدت طولانی دست به دست می‌چرخید و به گوش دیگران می‌رسید؛ ولی امروزه فضای مجازی وسیله‌ای شده که در کوتاهت‌رین مدت به گوش بسیاری از جمعیت در اقصی نقاط جهان می‌رسد.

ایشان با ابراز تاسف از برخی انحرافات عقیدتی در میان حوزویان افزودند: الان در داخل حوزه‌ها افرادی که کج فکر هستند یا گرفتار وهابیت شده‌اند کم نیستند و همان حرف‌هایی را می‌زنند که وهابیت می‌زنند؛ همان مطالبی را منتشر می کنند که دشمنان اهل بیت علیهم السلام دوست دارند و اساس عصمت ائمه و نصوص امامت ائمه علیهم السلام را زیر سوال می‌برند.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان ریشه این انحرافات گفتند: برخی می‌گویند که می‌خواهیم حرف نو و جدیدی بزنیم؛ مثلا می‌گویند که آیه اکمال در عرفه نازل شده است در صورتی که ابن تیمیه حرانی از قول عمر بن خطاب نقل می‌کند که این آیه در عرفه نازل شده است؛ و این دروغ برای 1400 سال پیش بوده و بسیاری از علمای اهل سنت نیز تصریح کرده‌اند که آیه اکمال در غدیر نازل شده است.

آیت الله قزوینی اضافه کردند: ما 25 سال با وهابیت درگیر بودیم، ولی فکر نمی‌کردیم روزی حرف‌های وهابیت از دهان یک طلبه یا کسی که عنوان استادی حوزه را یدک می کشد بشنویم!

در ادامه این جلسه حاضرین سؤالات خود را از آیت الله حسینی قزوینی پرسیده و ایشان به بررسی سؤالات و شبهات مطرح شده پرداختند.